• RU
  • LV
  • LT
  •       +371 22034430

Raksti

DARBA LAIKS

Pirmdiena 12:00-21:00
Otrdiena 12:00-21:00
Trešdiena 12:00-21:00
Ceturdena 12:00-21:00
Piektdiena 12:00-22:00
Sestdiena 11:00-22:00
Svētdiena 11:00-21:00

Snovborda vaskošana un kanšu asināšana

Snovborda vaskošana un kanšu asināšana

  • 23.11.2013

Snovbordings – jauns un bieži agresīvs sportaveids. Lieli ātrumi, sarežģīti manevri, patstāvīgs kontakts ar dažāda blīvuma un raupjuma nelīdzenām virsmām, bet iemaņām augot arī sadursmes ar kokiem, vai pat akmeņiem izejot no trases spēlē savu graujošu snovbordam lomu. 

 
Dabiski un neizbēgami kļūst dažāda līmeņa bojājumi. Daudzus var izlabot patstāvīgi, ja ir attiecīgas iemaņas, zināšanas un instrumenti. Bet labāk reizi sezona griezties pie speciālistiem. Tad jūsu personiskajā ziņā atliks tikai regulāra snovborda kopšana.
Divi snovborda „tēriņa” pamatelementi – ir dēļa slīdvirsma un kants. To atjaunošanas procedūras attiecīgi saucas kā „vaskošana” un „kants asināšana”. 
Pirms sākt savas dārgās mantiņas profilaktisko apskati, notīriet to no netīrumiem un vecā parafīna. Dēļ tā nopērciet speciālu šķīdumu, parasti aerazoles veidā. Uznesiet to uz virsmas un noslaukiet to ar tīru sausu lupatu. Notīrītā virsmā parafīns labāk iesūcas. 

Ideāli ,ja kants asināšana notiek sezonas sākumā, un pie nepieciešamības slīpējas. Pirmā asināšana tiek veikta pēc sezonas - pusotras kā snovbords tika sākts ekspluatēt. Kants iztur aptuveni četras pamatīgas asināšanas. Asināšana notiek ar speciālu instrumentu, kas saucas kantgriezis. Jūs uzliekat nepieciešamo leņķi un lēzeni velciet to kants garumā ar nelielu piepūli. Tā jūs novāksiet atskabargas.

Ja nedaudz noapaļot kanti dēļa galos, bet pa malām atstāt asu, tas ievērojami palielinās vadāmību. 
Jaunam bordam kants uzasinata zem 90 grādim ar lenki 0 gradu pret slīdvirsmu. Ar to pašu leņķi pret pamatni un kants leņķi no 86 līdz 89 grādi, snovbords kļūst stabilāks, bet ātrāk nodilst. 

Strupas kantis – leņķis ar pamatni ir lielāks par 0, kants leņķis 90 grādiem – uzlabo snovborda vadāmību. Uzlabots ātrums un vadāmība ir kantij ar taisnu leņķi, piepaceltu uz augšu no slīdvirsmas. 
Ja jūs nezināt pareizos leņķus uzasināšanai, tad griezieties pie speciālista. 

Tālāk ķeramies pie nozīmīgu skrāpējumu „ārstēšanas”. Tos vajag attaukot ar acetonu, nolīdzināt atskabargas un „aizārstēt” ar mazjaudīgu lodāmuru un speciālu parafīna nūjiņu, „sveci”. Nepieciešams izvairīties no augstām temperatūrām, tā kā slīdvirsmas politeliēna pārklājums neiztur to. Pēc virsmas atdzisšanas to nepieciešams nociklēt virzienā no augšas uz leju. 

Tālāk mums būs nepieciešams parafīns priekš attiecīgas temperatūras un speciāls gludeklis. Pilinām sakarsētu parafīnu uz borda virsmas un nepārtraukti gludinām ar gludekli no augšas uz leju. Atstājam parafīnu atdzist uz dažām stundām, un pēc tam noņemam pārpalikumu ar ciklācijas palīdzību. 

Pēc katras lietošanas bords ir ļoti sausi jānoslauka, lai kants nerūsētu. 
Iegūstot labas iemaņas, jūs varēsiet iemīlēti meditēt, novedot snovbordu līdz ideālam stāvoklim. Atdeve parādīsies manevros , augstā ātrumā un savaldībā.